Filter de berichten Rubrieken   

Filter de berichten Rubrieken

Blijf op de hoogte
Ontvang 2 maandelijks
de Galaxyz 5 Update

Blijf op de hoogte
Ontvang 2 maandelijks de Galaxyz 5 Update

Blijf op de hoogte
Ontvang 2 maandelijks
de Galaxyz 5 Update

Wat is
Slamming?

Slamming wordt ook wel lijnkaping genoemd. Een ongewenste overname van uw telefoonabonnement - en dit overkomt helaas steeds meer MKB’ers. Blijf dus alert!

Herkent u dat? U wordt telefonisch benaderd ‘voor een marktonderzoekje’ en omdat u een aantal keer ja of nee heeft geantwoord op onschuldige vragen, wordt het contract van uw telefoonabonnement zomaar overgenomen. Pas na ontvangst van de factuur beseft u dat u de klos bent. Het aantal klachten over dit soort praktijken neemt hand over hand toe. Vooral ondernemers in het MKB worden erdoor getroffen.

Binnen de zakelijke markt is mondelinge toestemming helaas nog steeds voldoende. Uiteraard pleiten verschillende instanties zoals ACM (Autoriteit consument & markt) en MKB brancheorganisaties voor een wetswijziging zodat er te allen tijde een handtekening vereist is. Tot die tijd moet u oppassen. Altijd antwoorden met “geen interesse” of verbreek gewoon de verbinding. Mocht u wel interesse hebben, eis dan een schriftelijk voorstel met daarbij hun voorwaarden en zeg telefonisch niks toe. Dus absoluut geen ‘ja’ of ‘nee’.

Wat te doen als u slachtoffer bent geworden van slamming? Stuur direct een brief naar deze nieuwe aanbieder en verzoek tevens om de bevestiging dat u geen contract hebt met deze nieuwe aanbieder voorbeeld brief Of meld uw klacht direct bij het ACM via 070-7222000.

05.05.2017

 

 
Algemene Voorwaarden     Privacybeleid     Disclaimer
Servicedesk tijdens kantoortijden bereikbaar op: 088 - 42 52 900